Pro většinu lidí má VV smysl zcela praktický – děti se naučí malovat a kreslit, aby dokázaly zachytit, co vidí, aby rozvíjely estetické vnímání a manuální zručnost.

Obsah VV, viděný pouze z tohoto úhlu se už přežil.Pro záznam reality běžně používáme fotoaparát, písmo a dekor nám pomáhá vytvářet počítač, vkus nahrazují proměnlivé módní trendy, informace o výtvarném umění obsahují kvalitní publikace.

VV proto prošla v minulých letech velkou proměnou.Změnila se podoba, smysl i struktura.Výkonnostní pojetí nahradily nové priority – výchova člověka, smyslové prožívání světa, očištění vztahu k přírodě, experimentace, alternativní výtvarné myšlení, probouzení citu pro výraz materiálu a obohacení prací s uměleckým dílem.

Z většiny našich žáků se v budoucnu nestanou profesionální výtvarníci, ale naší snahou je, aby ze všech byly myslící a cítící bytosti se schopností vlastního a originálního projevu.