VÝTVARNÝ OBOR mohou navštěvovat žáci od 5 do 18 let a dospělí.

 

Přípravnou výtvarnou výchovu navštěvují žáci ve věku 5 – 8 let.

I. stupeň výtvarného oboru navštěvují žáci ve věku 9 – 15 let. Ukončuje se absolventskou prací vystavenou na výstavě absolventů.

II. stupeň výtvarného oboru navštěvují studenti ve věku 16 – 18 let. Také absolventi tohoto cyklu ukončují  studium absolventskými pracemi.

Rozšířené vyučování je určeno pro nejtalentovanější žáky ve věku 12 – 18 let, kteří se připravují na studium na středních a vysokých školách výtvarného zaměření.

Studium pro dospělé je určeno zájemcům od 19 let.

 

Věk zájemců o studium není omezen. Přijímáme děti ve věku od 5 let do přípravky, i starší žáky, které zařazujeme do skupin, kam věkem náleží.

 

Výuka probíhá vždy ve 3 vyučovacích hodinách týdně.

 

Obsah vyučovaných předmětů

Plošná tvorba – zahrnuje kreslířské, malířské a grafické reakce na skutečnost,

 na život nebo niterný svět žáků. Žáci poznávají výrazovou svébytnost linií, barev a tvarů ve vlastní volné a užité      

 tvorbě, v pozorování a v přepisu reality nebo v kontaktu s výtvarným uměním

Prostorová tvorba – učí žáky odlišnému způsobu výtvarného myšlení. Vedle prostorového uplatnění linií, barev a tvarů vystupuje        

       do  popředí role světla a stínu, plastických kontrastů a materiálových kvalit

Objektová a akční tvorbavyvažuje prožitkovými aktivitami některé postupy plošné a prostorové tvorby. Na nezvyklé zážitky,

smyslové podněty, na pocity, vztahy a vznikající postoje navazuje jejich výtvarný přepis a hlouběji se ukotvuje. Objektová tvorba pomáhá žákům přiblížit se realitě – materiálu či nalezenému předmětu, vytvářet nová prostředí. Akční tvorba se vztahuje k jedinci a k jeho situaci ve světě, k vnímání sebe sama nebo k prožívání kontaktů s druhými.

Výtvarná kulturanabízí prožitky, porovnává vztahy mezi životem, člověkem a

uměním, sleduje pohyb uvnitř žánrů a napříč historií. Na všech stupních studia jde o hledání inspirací, asociací a      souvislostí.

Fotografování – zaměřuje duchovní potenciál žáka k vnímání, poznávání a interpretaci jevů. Kultivuje jeho imaginaci, tvořivost,

fantazii a výtvarnou citlivost. Rozvíjí schopnost rozeznat psychologické účinky viděného a fotografické   možnosti, které je zvýrazňují, vede k souladu mezi námětem, jeho obsahem a zpracováním

Keramika – její přitažlivost odráží archetypální vztah k půdě a k hmotě. Keramické postupy jsou stejně přirozené jako sám

materiál. Je tedy nejpřirozenějším uměleckořemeslným projevem, který je zcela závislý na autorovi, na jeho       představách a prožívání vlastní hmoty